Ota meidät seurantaan Instagramissa @reissuruoka     📞 0401247500    📧 reissuruoka@reissuruoka.fi


Seuraa meitä

Toimitusehdot

Sopimus- ja toimitusehdot:

 

Sopijapuolet, sopimuksen/toimituksen kohde ym.

Näitä sopimus- ja tilausehtoja sovelletaan ruoka-annosten tilaajan (jäljempänä ”Asiakas”) ja Reissuruoka Oy:n (Y-tunnus: 3366015–2) välisiin tilausruokasopimuksiin Asiakkaan tilatessa ja ostaessa Reissuruoka Oy:ltä Asiakkaan tekemässä tilauksessa ilmoittaman määrän Reissuruoka Oy:n välittämiä ruoka-annoksia. 

Reissuruoka Oy tarjoaa Asiakaan tilattavaksi ja ostettavaksi vähintään yhden viikoittain vaihtuvan ruokavaihtoehdon, joka toimitetaan Asiakkaalle isossa lämpölaatikossa Reissuruoka Oy:n paikallisen yhteistyökumppanin toimesta. Ruoka-annos sisältää pääruuan lisäksi yksinkertaisen salaatin (esim. raaste tai lehtisalaatti, kurkku ja tomaatti), leivän, ruokajuoman ja ruokailuvälineet ja -astiat (jäljempänä ”Ruoka-annos”).

 

Tilausmäärät ja ruoka-annoksen hinta

Yksittäisen Ruoka-annoksia koskevan tilauksen minimimäärä on 15 annosta, ellei tilauskaupungin yhteydessä ole muuksi määritetty (esim. 20 annosta) tai ellei Asiakkaalla ole tiedossa, että samaan tapahtumaan tilataan muita vastaavia ruoka-annoksia koskevia tilauksia. Tällöin Asiakkaan minimitilaus voi olla pienempi, mutta Asiakkaan ja toisen tahon tilauksen määrän on oltava yhteensä vähintään 15 Ruoka-annosta ja toimituspaikan sama (tai esim. 20 annosta, mikäli tilauskaupungin yhteydessä se on minimimääräksi määritetty). Asiakkaan tulee tilauksensa lisätiedoissa ilmoittaa tieto toisen tahon tilauksesta, ellei tämä tilaus ole muutoin Reissuruoka Oy:n tiedossa.

Yksi Ruoka-annos maksaa 9,90 euroa sisältäen arvolisäveron ja toimituksen. Tilatessaan siis esimerkiksi 20 annosta on Asiakkaan Ruoka-annosten hinta 20 x 9,90 euroa = 198 euroa.  Asiakas on kuitenkin vastuussa Ruoka-annokseen kuuluvien ruokailuvälineiden, -astioiden ja mahdollisten muiden toimitukseen liittyvien pakkausten ym. rikkoutumisesta tai katoamisesta kohdassa 6 mainitulla tavalla.

 

Toimitus

Ruoka-annokset toimitetaan lähtökohtaisesti paikkaan/osoitteeseen, minkä Asiakas on tilauksessaan Reissuruoka Oy:lle ilmoittanut. Mahdollisia toimituspaikkoja/osoitteita ovat esimerkiksi liikuntapaikkojen ovensuut ja Asiakkaan käyttämät linja-autot tai muut kuljetusvälineet. Asiakas vastaa kuitenkin aina siitä, että ruokailu voidaan toteuttaa Asiakkaan ilmoittamassa toimituspaikassa. Toimituspaikan/osoitteen osalta Asiakkaan tulee huomioida se, ettei Ruoka-annoksia voida toimittaa sellaiseen paikkaan, minne tilauksen toimittaminen ei ole käytännössä mahdollista tai Reissuruoka Oy:n liiketoiminta on ristiriidassa toimituspaikan omistajan/haltijan liiketoiminnan kanssa (ei voida toimittaa esimerkiksi ravintolaan).

Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppani toimittaa Ruoka-annokset Asiakkaan ilmoittamaan toimituspaikaan ja mikäli mahdollista ottaa Asiakkaalta kuittauksen toimituksesta. Asiakas jättää ruokailun jälkeen ruoka- ym. astiat tilauksen mukaiseen toimituspaikkaan tai Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppanin kanssa erikseen sopimaansa paikkaan, josta Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppani ne myöhemmin noutaa. Mikäli Asiakas ottaa ruoka-astiat mukaan toiseen paikkaan (esimerkiksi linja-autoon), tulee Asiakkaan sopia Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppanin kanssa ruoka-astioiden palauttamisesta erikseen (mihin palautetaan ja mihin kellonaikaan). Tämä sopiminen voidaan tehdä ruokien vastaanottamisen hetkellä.  

Ruoka-annokset toimitetaan Asiakkaan tilauksessa ilmoittamaan toimituspaikkaan ja ilmoittamana ajankohtana. Ruoka-annokset voidaan toimittaa kuitenkin aikaisintaan 60 minuuttia ennen Asiakkaan ilmoittamaa ajankohtaa, ellei erikseen muuta ole Asiakkaan kanssa sovittu (ei koske yhteistoimituksia). Mikäli toimitus viivästyy Asiakkaasta riippumattomasta syystä yli 30 minuuttia, on Asiakkaalla oikeus purkaa Ruoka-annosten kauppa Reissuruoka Oy:n kanssa, ellei muutoksesta ole erikseen sovittu Asiakkaan ja Reissuruoka Oy:n välillä tai Asiakkaan ja Reissuruoka Oy:n paikallisen yhteistyökumppanin välillä. 

 

Tilaukset, annoskoot ja mahdolliset muutokset

Asiakas tekee sitovan tilauksen viimeistään kolme (3) vuorokautta ennen Ruoka-annosten ilmoitettua toimituspäivää. Viikonloppuun ajoittuvia toimituspäiviä varten sitova tilaus tulee tehdä kuitenkin viimeistään saman viikon tiistaina, jotta Ruoka-annosten raaka-aineiden ostamiseen ja Ruoka-annosten valmistamiseen pystytään Reissuruoka Oy:n Ruoka-annosten toimittajan toimesta varautumaan. Tilauksessaan Asiakkaan tulee ehdottomasti erikseen kirjallisesti ilmoittaa mahdolliset ruoka-aineallergiat ja erityisruokavaliot. Ruoka-annokset pyritään valmistamaan ja toimittamaan Asiakkaan tekemän tilauksen ja siinä ilmoitettujen eri seikkojen perusteella. Yleisimmät ruoka-aineallergiat pystytään huomioimaan tilauksissa (esim. laktoositon, gluteeniton). Reissuruoka Oy:llä ei ole velvollisuutta järjestää jokaiselle tilatulle Ruoka-annokselle korvaavaa erikoisruokavalioannosta.

Ruoka-annokset valmistetaan urheilijoille sopiviksi. Annoskoon määrittelyssä Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppani arvioi kokemukseen perustuen sen, kuinka paljon Asiakkaan ilmoittamaa ryhmää/ruokailijoita vastaavat ryhmät/ruokailijat yleensä syövät (esim. ikäluokka, henkilöiden määrä) ja mitoittaa valmistettavien Ruoka-annosten annoskoot sen mukaisesti. Tavoitteena on se, että Ruoka-annokset ovat riittävät (huomioiden, että ruokailijoina ovat usein nuoret urheilijat), mutta samanaikaisesti Ruoka-annosten hävikki olisi mahdollisimman pieni. 

Asiakkaan vastuulla on tarkastaa vastaanottamansa Ruoka-annosten määrä ja riittävyys, kun Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppani on toimittanut Ruoka-annokset Asiakkaalle. Vastaanottamalla Ruoka-annokset Asiakas hyväksyy Ruoka-annokset ja niiden sisällön. Toimitettujen Ruoka-annosten jakaminen/jakautuminen tasaisesti ruokailijoille on Asiakkaan vastuulla. 

Ruoka-annosten toimituksen sisällöstä ja laadusta Asiakkaan tulee tarvittaessa reklamoida viimeistään toimitusta seuraavana arkipäivänä osoitteeseen reissuruoka(a)reissuruoka.fi. 

Reissuruoka Oy vahvistaa Asiakkaan tekemän tilauksen erillisellä tilausvahvistuksella heti tilauksen vastaanottamisen jälkeen. Tilausvahvistuksessa mainitaan myös Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppanin yhteystiedot, johon Asiakas tarvittaessa voi olla tilausta koskevien olennaisten muutoksien osalta yhteydessä, mutta Reissuruoka Oy ei vastaa sitä, että Asiakkaan tilaukseen Asiakkaan toivomat muutokset ovat mahdollisia. 

Mahdolliset tilausta koskevat perumiset Asiakas voi tehdä sähköpostilla reissuruoka(a)reissuruoka.fi. Mikäli Asiakas peruu tekemänsä tilauksen myöhemmin kuin kolme (3) vuorokautta ennen Asiakkaan tilauksen mukaista toimituspäivää tai Asiakas peruu viikonloppuun ajoittuvan toimituksen myöhemmin kuin saman viikon tiistaina, on Asiakas velvollinen maksamaan Reissuruoka Oy:lle viisikymmentä (50) prosenttia tekemänsä tilauksen loppusummasta.


Laatupoikkeamat Ruoka-annoksissa tai vastaavat virheet 

Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppani vastaa siitä, että Ruoka-annokset on tehty viranomaisohjeiden mukaisesti ja on myös vastuussa elintarviketurvallisuudesta ruuan valmistamisen ja toimittamisen osalta. Asiakas vastaa itse elintarviketurvallisuudesta ruokailun aikana. Asiakas vastaa toisin sanoen esimerkiksi siitä, että ruokailijat noudattavat ruoka-aineallergioita ja ruoka syödään toimituksen jälkeen riittävän nopeasti, jotta ruokailu on turvallista. Reissuruoka Oy ei ole vastuussa mahdollisista ruokamyrkytyksistä tai vastaavista tai muista Ruoka-annosten virheistä johtuvista seurauksista tai vahingoista.

Mahdollisissa Ruoka-annoksiin liittyvissä laatupoikkeamissa, joiden arvioidaan olevan ratkaistavissa heti, Asiakkaan tulee olla yhteydessä välittömästi yhteydessä Ruoka-annokset toimittaneeseen Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppaniin, jonka yhteystiedot on ilmoitettu tilausvahvistuksessa. Tämän kohdan mukaisissa reklamaatiotilanteissa Asiakkaan tulee ilmoittaa tästä välittömästi myös Reissuruoka Oy:lle sähköpostitse osoitteeseen reissuruoka(a)reissuruoka.fi.

Osapuolten vastuu Ruoka-annosten laatupoikkeamien tai muiden sopimusrikkomusten osalta on kuitenkin aina enintään Asiakkaan tilauksen loppusummaa vastaava määrä, eivätkä Asiakas tai Reissuruoka Oy ole vastuussa toisen osapuolen mahdollisista välillisistä vahingoista.

 

Ruokailuastiat

Asiakas on vastuussa ruokailun ajan käytössään olevista ruokailuastioista ja -välineistä. Lisäksi Asiakas on vastuussa siitä, että se jättää ruokailun jälkeen ruokailuastiat (lämpölaatikot jne.) toimituspaikkaan tai Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppanin kanssa erikseen sovittuun paikkaan täyteen pakattuina (kaikki tarvikkeet pakattuina kuljetuslaatikoihin). Tämän jälkeen ruokailuastiat ovat Reissuruoka Oy:n yhteistyökumppanin vastuulla.

 

Maksuehdot

Asiakas maksaa tilauksensa tilauksen yhteydessä. Tällöin maksamisesta ei aiheudu Asiakkaalle kustannuksia. Mikäli Asiakas haluaa valita laskutuksen Verifone Bluecommerce maksamisen sijaan (jäljempänä Bluecommerce ehdot), lisätään tilauksen laskulle 9 euron laskutuslisä Reissuruoka Oy:lle aiheutuneista ylimääräisistä kustannuksista. Tällöin Reissuruoka Oy laskuttaa Ruoka-annokset toimituspäivää seuraavana arkipäivänä. Lasku toimitetaan Asiakkaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaan laskutusosoitteeseen. Laskun maksuehto on seitsemän (7) arkipäivää netto. Asiakkaan maksun viivästyessä viivästyskorko on korkolain mukainen.


Maksaminen

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Verifone Bluecommerce (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Verifone Bluecommerce -verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Verifone Bluecommerce. Bluecommerce välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bluecommercesta: https://www.bluecommerce.fi/

Maksutavat

Verifone Bluecommerce -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Verifone Bluecommerce -maksupalvelun yhteystiedot

Bluecommerce by Verifone

Sähköposti: support@verifone.com

Puhelin: 09 477 433 43 (arkisin klo 8-16)

Postiosoite: Keskuskatu 1 A, 00100 Helsinki 6.krs


Mahdollisten erimielisyyksien ratkaiseminen

 Tästä sopimuksesta ja siihen liittyvistä määräyksistä tai sen päättämistä koskevista erimielisyyksistä neuvotellaan ensin osapuolten välillä.

 Ellei erimielisyyksiä saada ratkaistua osapuolten välisin neuvotteluin, riidat ratkaistaan Keski-Suomen käräjäoikeudessa.

 

Asiakaspalvelu

Olemme täällä sinua varten ja vastaamme mielellämme kysymyksiisi. Ota meihin tarvittaessa yhteyttä joko sähköpostitse tai puhelimitse:

reissuruoka(a)reissuruoka.fi 
040 1247500